18 Jan
18Jan

בגלריית "האורגים 21" חולון
אוצרת :יפה שוחטים-עמרני

ציור אינטואיטיבי הוא דרך לפיתוח היצירתיות והדמיון באמצעות טכניקות ציוריות המשלבות צבע, מרקם ומוסיקה.
פיתוח האינטואיציה, וביטול הביקורת העצמית מאפשרים לנו להיות נוכחים

האמנות היא ספונטאנית, מובעת באופן עצמי, דמיונית ומעל לכל אמצעי לשילוב העולם הפנימי והחיצוני. כמו כן, היא מאפשרת לנו לחזור אחורה אל הפשטות, מאפשרת לנו מפגש עם הילד הפנימי היוצר ללא שיפוט וביקורת ושמה דגש על ספונטאניות ועל אלמנט הבחירה- כל אחד יוצר בדרכו.
אמנות אינטואיטיבית מתייחסת גם לתהליך וגם לתוצר. היצירה עצמה במתן תשובה לשאלה "מה ניצור" וגם "איך ניצור". לרוב האומץ להפוך ליצירתי מתפתח באמצעות התגלית שיש לנו מה לומר ודרך הביטוי שלנו היא באופן חזותי. האמנות היא בעצם אמצעי לשילוב העולם הפנימי והחיצוני של כל אחד ואחד.

כילדים ציירנו וצבענו באופן רגיל, ולמעשה הבנו את העולם באמצעות דימויים. לרוע המזל אצל מרביתנו הקשר הנעים עם היצירתיות החזותית הלך ופחת בסביבות גיל 8. דרישות החינוך לאמנות לצד צרכי המתבגרים לציית ל"ציווי" עשה זאת נכון, תורם לעיתים קרובות להפרדת ה"טובים" באמנות אל השאר.
הפעילות האמנותית נכונה גם לכאלו שעסקו בעבר באמנות, וגם לאלו אשר לא עשו פעילות אמנותית מאז שהיו בני עשר. כל אחד, בין אם הוא בעל יכולת או בין שהוא מוגבל יכול ליצור אמנות בעלת משמעות.
בתהליך היצירה מעורבת תנועתיות פיזית. חושינו מגורים ואנו נשאבים אל תוכו באופנים שונים- חזותית, רגשית ולעיתים גם נפשית. אנו משתמשים בחומרים הגולמיים שאנו שואבים מתוך עצמינו- התחושות והתפיסות שלנו, ויוצרים מהם מסר מוחשי וחזותי.
בעשייה האמנותית אנו מביעים מתוכנו תחושות ורגשות המיתרגמים לקו, טון, צבע ומקצב.
פעמים רבות אנו מתחילים יצירה ואיננו יודעים כלל כיצד היא תסתיים. אנו ממקדים ומעצבים בעשייתנו האמנותית חוויות ומחשבות שגרמו לנו בעבר לתחושות שונות כמו עצב, בלבול או עונג, וחושפים את המקומות האישיים ביותר שלנו, ובכך נוטלים אנו סיכון. דרך כך גם יש לנו ת להעשיר את חיינו ואף לרפא חלקים בעצמינו.

שמות האמנים המשתתפים:
איתמר עמרני, אלי עמר, אלנה גת, אסנת זיגדון, דפנה וקסלר, הודיאל בן ענת/אפריאט, זהבה לוי,
חביב האוספטר, חגי איזנברג, חגי כהן, חיה וייט, חיים גולדנברג, יעל שחר, יפית נומברג , ליה רונן,
מאירה אוהד דורי, מירה פלדמן, נועה ברזלי, נורית אפשטיין, אלברט אלטרץ ז"ל, עופרה קטיעי,
ענת אוראל- ילון, קטי קולומייבסקי, שושי רימר, שושנה דונאיה, תמי אפשטיין

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.